top of page

SalonBeleving
1-on-1



Een middag in jouw salon

Wat is de salonbeleving 1-on-1?

Ben je al een tijdje lekker bezig als huidprofessional, en wil je nu de omslag maken naar een high-end salon? Dan is de Salonbeleving 1-on-1 wat voor jou! Dit is de nieuwe, persoonlijke dienst van Cosmo Avenue waarin we samen een intensieve close-up op de customer journey van jouw salon gaan uitvoeren.

​

In de 1-on-1 maken we een rondje voor, achter en ín jouw salon waarbij we meer dan 100 touchpoints op het gebied van branding en uitingen nalopen. Hierna weet je welke kansen er voor je liggen op het gebied van point-of-sales, communicatie, service en het allerbelangrijkste; hoe je dit implementeert tot een maximale klantbeleving.

review de
customer journey



We kijken naar meer dan 100 touchpoints

Klaar om geïnspireerd te raken?

Vind je het fijn als er eens een expert mee zou kijken naar je buitenreclame, en die uitlegt hoe je met interieur/inrichting een klant kan prikkelen en bewegen? Iemand die de tools kent om de samenhang tussen behandeling, advies en verkoop te coördineren, en de geheimen van verpakkingen en geurbeleving feilloos kan onthullen?

 

Als jij je herkent in deze vragen en wil professionaliseren, dan zul je na de 1-on-1 hyper geïnspireerd zijn en met een concreet plan vooruit kunnen om je salon naar the next level te tillen. Het doel is om de klantbeleving zo te maximaliseren, dat klanten als ambassadeurs op gaan treden voor jou en jouw salon. Dat leidt tot mond-tot-mond reclame (de beste die je kan hebben) en meer bestedingsbereidheid!

Hoe ziet de 1-on-1 eruit?

Klantbeleving is één van de belangrijkste

marketingstrategieën anno 2024

​
 

We nemen een hele middag de tijd voor de 1-on-1 waarbij Anna jouw salon, kliniek of praktijk  bezoekt. Na een korte uitleg mag de jas al aan, want we gaan we een rondje voor, achter en ín de salon lopen en we beginnen buiten; net zoals de aankomst van jouw klant. Iedere centimeter van jouw salon komt aan bod - zelfs het toilet! - waarbij we meer dan 100 touchpoints op het gebied van branding en uitingen nalopen. 

​

De touchpoints zijn ingedeeld volgens het Carl Jung kleurenmodel en zijn erop gericht om de klant te beïnvloeden of stimuleren tot nadenken, beslissen, uitvoeren of interactie. Dat brengt direct in kaart op welk gebied jouw kansen liggen. Is dat bijvoorbeeld meer in point-of-sale, is je buitenreclame achtergebleven, of kan de online- en salonbeleving beter geoptimaliseerd worden tot een gelijk niveau? 


Na de 1-on-1 brengen wij een gepersonaliseerd advies uit dat de customer journey van jouw salon naar een hoogwaardig luxeniveau tilt. In het advies is een stappenplan opgenomen dat je kunt gebruiken in jouw marketingstrategie en -planning. Meestal leidt dat tot een traject met Cosmo Avenue waarin we samenwerken om de klantbeleving te verbeteren.

Cosmo Avenue Melanie Elzinga.jpg

Je wilt meer dan een huisstijl. Je hebt ook huid- of productadvies kaarten nodig, een intakelijst of een skincare template die je zelf kunt invullen voor de klant. Bedankkaartjes voor productbestellingen of afspraken- en spaarkaartjes. Daarnaast wil je je ook professioneel profileren op de social media van je salon. Cosmo Avenue is hier in gespecialiseerd. Zo bereik je de doelen die horen bij jouw vak.

CosmoAvenue.jpg

Je wilt meer dan een huisstijl. Je hebt ook huid- of productadvies kaarten nodig, een intakelijst of een skincare template die je zelf kunt invullen voor de klant. Bedankkaartjes voor productbestellingen of afspraken- en spaarkaartjes. Daarnaast wil je je ook professioneel profileren op de social media van je salon. Cosmo Avenue is hier in gespecialiseerd. Zo bereik je de doelen die horen bij jouw vak.

Klanten worden ambassadeurs, wat leidt tot hoogwaardige mond-tot-mond reclame
Door verhoogd vertrouwen, gaat de bestedingsbereidheid omhoog 
Met een exceptionele customer journey onderscheid je je van andere salons
Je trekt als top-of-the-line business de klant aan die jíj wil
Je versterkt je onderneming en groeit tegelijkertijd als ondernemer 
Je krijgt inzicht in waar jij staat op de salonbeleving-meter
Werkprocessen worden vergemakkelijkt 

Wat is de investering?

Na de 1-on-1 in jouw salon, ontvang je van ons een gepersonaliseerd advies met stappenplan, dat je kunt gebruiken in jouw marketingstrategie en -planning. Dit zijn stappen die je zelf eenvoudig, direct kunt toepassen in je salon, maar er kunnen ook suggesties in staan die onze expertise en/of een grotere investering vergen. Jij bepaalt welke verbeteringen je aan wil pakken en of we dit ineens (project) of verdeeld over een periode (traject) gaan doen. 

​

​

De 1-on-1 kost € 295,- exclusief btw en reiskostenvergoeding. Maar: ga je na de 1-on-1 met Cosmo Avenue samenwerken

in een project, traject of re-branding?

 

Dan strepen we dat weg en kost de 1-on-1 je helemaal niets!

240112_CosmoAvenue-072.jpg

Wie komt er naar mijn salon?

Anna heeft ruim 20 jaar ervaring op het gebied van branding, marketing en luxemerken en sinds 2018 volledig gespecialiseerd op de beautybranche. Ze heeft gewerkt met Beauty Award winnende salons en enkele van de meest hoogstaande instituten van Nederland en België, en daarmee een bewezen staat van dienst als het gaat om het ontwikkelen van effectieve branding- en belevingsstrategieën. 


De 1-on-1 met Anna is een unieke kans om je salon naar een hoger niveau te tillen en je klanten een onvergetelijke ervaring te bieden. Of je nu net begint, of al jaren in de beautybranche zit; de customer journey review is geschikt voor iedereen die de salon- en klantbeleving wil verbeteren. 

 

Neem vandaag nog contact op om een afspraak te maken voor jouw 1-on-1 en ontdek hoe je de omslag kunt maken naar een high-end salon!

“Customer journey gaat veel verder dan koffie aanbieden en wat puntjes op de ‘i’. Het is iets dat zó goed uitgewerkt is, dat de klant het vóelt; tijdens elke touchpoint met jouw salon”

bottom of page